دریافت کد پیغام خوش آمدگویی

دریافت کد پیغام خوش آمدگویی

اسلایدر

رنک الکسا

پرواز

پرواز


 

F-117 خفاش شب رادار گریز

جنگنده Night Hawk F-117 نسل جدیدی از هواپیماهای آمریکایی است که توانایی های منحصر به فرد آن باعث شده تا به جنگنده ای استثنایی تبدیل شود. اندازه این جنگنده حدود F-15 است و از دوموتور توربوفن F404 جنرال الکتریک بهره می برد و توانایی سوخت گیری هوایی، آن را به هواپیمایی با برد نامحدود تبدیل کرده است.

این جنگنده از نوع بمب افکن بوده و تنها یک خلبان می تواند درون این جنگنده جا بگیرد. آخرین قیمتی هم که برای آن در نظر گرفته شده 128 میلیون دلار است. طول Night Hawk F-117 حدود 20،3 متر و دهانه بال آن 13،3 متر و ارتفاعش به 3،8 متر می رسد.

وزن خالی این جنگنده حدود 13 هزارو608 کیلوگرم بوده و حداکثر وزن برخاستن این جنگنده 23هزارو625 کیلوگرم است. بیشینه سرعت Night Hawk F-117 به بیش از یک ماخ می رسد.(هر ماخ معادل 340 متر بر ثانیه است) همچنین حداکثر ارتفاع پروازی این جنگنده به بیش از 60 هزار فوت می رسد. (18هزارو300متر). این جنگنده با سرعت 310 کیلومتربر ساعت از زمین بلند شود وبا حداکثر سرعت 290 کیلومتر نیز فرود آید. این هواپیما توانایی انداختن هر نوع بمب از نوع متغارف و غیرمتعارف را دارد. همچنین دارای سیستم های جنگ الکترونیک است. این هواپیما دارای شعله نما نیز می باشد که برای گمراه کردن رادارهای فروسرخ است. هواپیمای Night Hawk F-117 اولین هواپیمای رادار گریز نیز است. این جنگنده تک نفره به منظور حملات پیشگیرانه و نفوذ های سریع و عمیق به نقاط استراتژیک دشمن و نابودی اهدافی که ازآنها به شدت محافظت می شود طراحی گردیده است. مهمات گوناگونی روی آن قابل نصب است ودارای سیستم های هدایتی- تهاجمی پیشرفته ای است که باعث دقت در حمله و کاهش کار خلبان می گردد به طوری که قادراست بمب های لیزری را در شب با اختلاف فقط یک متر به هدف بزند.

Night Hawk F-117 به طور عمده از آلمینیوم ساخته شده و پانل های بدنه آن صاف هستند که وظیفه آنها انعکاس دادن امواج راداری در جهتی خلاف فرستنده و منحرف کردن آنها است که از دیده شدن هواپیما در رادار جلوگیری می کند. کلیه سطوح و اجزای این هواپیما با مواد گوناگونی که امواج راداری را جذب می کنند پوشیده شده است. برای کاهش بیشتر بازتاب امواج راداری لبه های آن را با زوایای خاصی طراحی کرده اند

 



 

F-117a Night Hawk

 

طراحی منحصر به فرد این هواپيما توانايي های استثنايی به آن می بخشد. اندازه آن حدود F-15 است و از دو موتور توربوفن F404 جنرال الکتريک بهره می برد و توانايي سوخت گيری هوايی آن را به هواپيمایی با برد نا محدود تبديل کرده است.

در ضمن ‹‹نايت هاوک›› اولين هواپيمای استيلت قابل بهره برداری (operation) جهان است.اين هواپيمای تک نفره به منظور حملات پيشگيرانه و نفوذهای سريع و عميق به نقاط استراتژيک دشمن و نابودی اهدافی که از آنها به شدت محافظت می شود طراحی گرديده است.
مهمات گوناگونی بر روی آن قابل نصب است و دارای سيستم های هدايتی - تهاجمی پيشرفته ای است که باعث دقت در حمله و کاهش کار خلبان می گردد.  به طوري كه قادر است بمب هاي هدايت ليزري را در شب با اختلاف فقط 1 متر به هدف بزند.

 

 


 


به طور عمده از المينيوم ساخته شده و پنل های بدنه آن صاف هستند که وظيفه آنها انعکاس دادن امواج راداری در جهتی خلاف فرستنده و منحرف کردن آنهاست که از ديده شدن هواپيما در رادار جلوگيری می کند.کليه سطوح و اجزای اين هواپيما با مواد گوناگونی که امواج راداری را جذب می کنند پوشيده شده است. برای کاهش بيشتر بازتاب امواج راداری لبه های آن را با زوايای خاصی طراحی کرده اند.

در اين هواپيما براي جلوگيري از ديده نشدن (رادار گريزي) زاويه دوم ان كمتر از 90 درجه مي باشد، به طوري كه شكل ان به صورت ‹‹V›› به نظر مي رسد. همچنين باعث افزايش مانور پذيري هواپيما نيز مي شود.

ورودی پره و خروجی باريک موتور اين هواپیما که به (platypus) معروف است از قطعات کوچکی که جاذب گرمايند پوشانده شده است. اين طراحی باعث کاهش شناسايی آن توسط سنسور های حرارتی می شود.
همچنين براي ايجاد نشدن رد سفيد پشت سر هواپيما، موادي را همراه گازهاي خروجي مي فرستند تا مانع ايجاد ان بشود.

 

 


 


 اين هواپيما در عمليات طوفان صحرا در عراق و عمليات ناتو در يوگسلاوی مورد استفاده قرار گرفته است.در جريان عملیات طوفان صحرا ۳۶ فروند از اين هواپيما برای حمله به اهداف محافظت شده به کار برده شد و تنها هواپيمايی بود که اجازه حمله به اهداف داخل شهر بغداد به آن داده شد. اين هواپيما به طور عام با دو بمب ۲۰۰۰ پوندی GBU-27 مسلح می شد که برای نابودی نيروگاههای برق دفاع ضدهوايی فرودگاهها و انبارهای مهمات بسيار مناسب بود.
در اين زمان ۳۰۰۰ توپ ضدهوايی و ۶۰ سايت پرتاب موشک های زمين به هوا از شهر بغداد محافظت می کرد.ولی با اين وجود اين هواپيما با انجام ۶۹۰۰ ساعت پرواز بيش از ۲۰۰۰ تن بمب را بروی اهداف تعيين شده پرتاب کرد.


در جنگ يگسلاوی اين هواپیما از پايگاه های خود در ايتاليا و آلمان به پرواز در می آمد. در دو شب اول حمله اين هواپیما به ۹۰ هدف تعيين شده حمله و انها را نابود کرد.در جريان همين حملات بود که اولين فروند از آنها مورد اصابت موشک قرار گرفت و سقوط کرد.

به گفته تعدادي از كارشناسان، اين هواپيما مورد اصابت يك فروند موشك زمين به هواي روسي

 (احتمالا از نوع سام-6  فرار گرفته است) كه توسط يك رادار ساخت روسيه رهگيري شده بود نابود شد.


هواپیمای اف-۱۱۷ سقوط مرده در یوگسلاوی



مشخصات

نوع هواپيما: بمب افكن تهاجمي

تعداد خدمه: 1 نفر

آخرين قيمت: 128 ميليون دلار

نوع و نام موتور: دو تا جنرال الكتريك 404-GE-F1D2 توربوفن با پس سوز با حداكثر رانش 10800lb

 

ابعاد

طول: 20.3 متر

دهانه بال: 13.3 متر

ارتفاع: 3.8 متر

وزن خالي: 13608 كيلو گرم

حداكثر وزن برخاستن: 23625 كيلو گرم

 

كارايي                   

حداكثر سرعت: +1ماخ (هر ماخ معادل 300 متر بر ثانيه است)

حداكثر ارتفاع پروازي: 60000 فوت

حداكثر برد: قابليت سوخت گيري هوايي دارد (نامحدود)

حداقل سرعت برخاستن: 310 كيلومتر بر ساعت

حد اكثر سرعت فرود: 290 كيلومتر بر ساعت

 

تسليحات

2 MK84 2000-pound
2 GBU-10 Pave way II
2 GBU-12 Pave way II
2 GBU-27 Pave way III
2 BLU 109
2 WCMD
2 Mark 61

 

 

اين هواپيما توانايي انداختن هر نوع بمب از لحاظ متعارف و غير متعارف دارد. همچنين داراي سيستم هاي جنگ الكترونيك است.اين هواپيما داراي شعله نما نيز مي باشد كه براي گمراه كردن رادار هاي فروسرخ

است.

اولين هواپيماي رادار گريز نيز مي باشد و جالب است بدانيد كه در ان هيچ انحنايي وجود ندارد

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

نویسنده ها

طراح قالب
CopyRight| 2009 , alidada86.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com